• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

Michał Brancewicz
20 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku. Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku.

Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.



Skąd bierze się tak duża rozbieżność między budżetem a ofertami?

Na początku roku okazało się, że budowa całej dwukilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej będzie zbyt kosztowna, najtańsza oferta była i tak o 24 mln zł droższa, niż zakładał budżet. Dlatego miasto zdecydowało się podzielić budowę na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. ŁódzkiejMapka do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. AdamowiczaMapka (Nowej Bulońskiej Północnej)


Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.

Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.

Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  1. Strabag SA - 30 440 818,84 zł
  2. Poleko - 32 496 600 zł
  3. Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
  4. MTM SA - 35 500 000 zł

Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.

- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.

W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    Tylko jak zrobią to niechay oddadzą całość a nie po kawałeczku jak tą Bulońską.Choć jak to już 4ty przetarg i decyzji nie ma to w sumie nie wiadomo kiedy to powstanie i czy w ogóle....Ceny z roku na rok są przecież za wszystko większe,za same śmiecie w Gdańsku 100% więcej to budowy tym bardziej drożeją.

    • 41 12

    • (2)

      A pieniadze skad wezmiesz? Miasto straciło obecnie sto milionów na zmianach w pit/cit, do tego jeszcze majątek najwiekszego podatnika regionu zostanie rozszabrowany i rozkradziony przez Orlen, czyli będzie jeszcze mniej przychodów do budżetu miasta.

      • 11 5

      • okroić spalarnie (1)

        zbudować o polowe mniejszą (dla samego Gdańska 4 razy mniejsza styknie)

        i kilkaset milionów zaoszczędzone

        • 7 3

        • niech niemcy i francuzi sami swoje śmieci palą a nie tu do nas bedą wozić

          i powietrze zanieczyszczać

          • 8 1

    • A wystarczyło mieć plan na miasto na 10-20 lat do przodu i zrobić to w ramach budowy Al. Havla. (1)

      • 4 0

      • Takie plany były, ale oni wolą poprawiać i przebudowywac

        kilka razy, płacić po kilka razy za ten sam odcinek w nowej odsłonie.. Bardzo słaby prezydent i jego zespół.
        Warszawska i Świętokrzyska są wąskimi gardłami południa. I nic się nie zmienia.

        • 2 0

  • Ta ekipa tego nie zrobi (16)

    Narzekaliście na Adamowicza, ale coś po sobie pozostawił. Dulkiewicz nie umie skończyć w terminie tego co zostało zaczęte za poprzednika, nie mówiąc już o rozpoczęciu jakiejś nowej inwestycji. Nie ma nawet debaty. Jest żenujący lans prezydentki nie panującej nad miastem.

    • 142 53

    • (3)

      Jak wybieracie tak macie kochany.

      • 29 10

      • (1)

        A co, może lepszy kandytat to był Skiba, Pampers, ewentualnie wariat Braun?

        • 18 23

        • Tak, każdy z nich lepszy

          i kropka

          • 16 8

      • Pisowca...

        długo nikt w Gdańsku nie wybierze bo ludzie pamiętają co działo się jak rządził Jamroż. Ten, co niedawno wyszedł z więzienia a jego zastępca zwiał do Ameryki Południowej i czeka na przedawnienie wyroku. To takie same "pany" były jak teraz Szumowskie i inne Morawieckie. Takich tu nie chcemy.

        • 8 8

    • lansowanie (2)

      Bo lansuje się z Trzaskowskim i Karnowskim.

      • 27 2

      • Masz rację (1)

        Zgadzam się z tą opinią. Jednak Gdańszczanie za to kochają panią Dulkiewicz.

        • 6 5

        • opowiadaj o miłości w swoim imieniu, nie wmawiaj gdańszczanom miłości grupowej

          Są takie stereotypy, że kobieta inaczej widzi niż facet. Facetowi skarpety pod krzesłem nie przeszkadzają, kobieta dostanie szału i nie przejdzie nad tym do porządku dziennego. Myślalem, że Dulkiewicz dopieści to miasto. Zadba o nie jak o Gdynię kiedyś Cegielska. I idąc tym seksistowskim porównaniem to pani Oli pod krzesłem nie przeszkadzałyby nie tylko skarpety ale i brudne gacie gdyż ona w tym mieście jedynie bywa zamiast nim zarządzać

          • 11 0

    • adamowicz akurat rządził w okresie przydzielania największych środków z unii na inwestycje drogowe. (2)

      więc się działo. czy miasto te pieniądze wydawało sensownie i spójnie to inna sprawa. sytuacja na południu Gdańska to raczej przykład gigantycznej porażki w planowaniu miasta. do dzisiaj się ciągnącej.

      • 20 5

      • A teraz rząd wstał z kolan i nagle pieniądze się urwały...

        Nic nie potrafią załatwić...

        • 11 12

      • Tak, samo się działo

        Jedni umieli kasę ściągnąć inni nie. Jakie masz inwestycje drogowe w Gdyni skoro tak samo się działo.
        Stogi też były niedoszacowane, ale Adamowicz powiedział - remontujemy.
        A teraz z Nową Warszawską kombinują jak koń pod górę. Ekipa nic nie pomoże, jeżeli szefowa nie ogarnia tematu.

        • 15 0

    • W przaciwieństwie do tego, do czego przyzwyczaił nas rząd, Dulkiewicz nie wymieniła wszystkich ludzi na swoich Misiewiczów. (4)

      Więc DRMG jak było, tak jest i ci sami ludzie robią te same przetargi.

      Widać w nich za to, jak bardzo "nie ma żadnej inflacji" skoro wyceny sprzed 2 lat mają połowę kwoty z dzisiaj...

      • 8 12

      • Inflacja to jedno, koszty pracy też wzrosły (2)

        Ekipa sama decyzji nie podejmie. To musi zrobić prezydent. Stogi były niedoszacowane o bodajże 40 mln, do tego były aneksy do umowy. Remont się ślimaczy, ale kiedyś skończy.
        A w przypadku Warszawskiej po każdym przetargu widać, że oferty są coraz droższe, a decyzje podejmowane przez miasto błędne. Ta ekipa tego nie rozpocznie.

        • 12 0

        • Rosnace koszty to wlasnie efekt inflacji (1)

          • 2 6

          • Tak, i trzeba się pogodzić, ze nie będzie mniej

            Ograniczyć stale wydatki typu stadion ecs, rydwany...

            • 3 0

      • bo tu to odwrotnie działa

        misiewicze mogą wymienić dulkiewicz jak im nie przypasuje.

        • 0 0

    • inflacja - efekt rozdawnictwa

      wszystkie kosztorysy inwestorskie są niedoszacowane, a wykonawca musi jeszcze uwzglednić prognozę inflacji na min rok

      • 1 1

  • Może by tak urzędasy Drogę Zieloną ukończyli ? (8)

    ;-)

    • 59 21

    • a moze bys tak zezłomował swojego 20 letniego szrota

      • 13 10

    • Nie. Już wystarczająco zniszczyli to miasto siecią miejskich autostrad

      • 12 10

    • Podbijam, kluczowa inwestycja

      • 10 7

    • NIE!!!!!!!!!!! (4)

      NIE dla Drogi Zielonej!!
      NIE dla tranzytu przez Pas Nadmorski!!

      • 10 12

      • NIE dla nimbów

        Budować Drogę Zieloną!

        • 12 10

      • Przestań pisać kapilarkami (2)

        Tramwaj wzdłuz plaży do jelitkowa zapewni dojazd wszytskim niezmotoryzowanym.
        Poza tym obecny stan dróg w okolicach parku regana jest tragiczny. Dziury, zniszczone chodniki i brak ścieżek rowerowych. Jestem jak najbardziej za Drogą Zieloną.
        Wystarczy po 1 pasie w każdą strone, byleby tylko powstała jak najszybciej i aby zadbali o nasadzenia kierowców, pieszych, rowerzystów i komunikację miejska a nie krzywdzii jednej grupy kosztem innej

        • 6 3

        • kapilarkami?

          Sączysz nam tymi kapilarkami więdzę nt. języka polskiego?

          • 2 0

        • Nie rozumiesz, że to połączenie wciągnie tranzyt z Trasy Kaszubskiej i Gdyni

          W Pas Nadmorski ?
          Już teraz przez tranzyt od Sopotu na Kaczyńskiego (d. Dąbrowszczakow) jest korek non stop.
          Dla parku to bedzie zabójstwo: hałas non stop i brak dostępności

          • 2 0

  • ten tramwaj wygląda jak bramki na autostradzie - co wcale by mnie nie zdziwilo (2)

    ze włodarze miejscy każa płacic za nowy przejazd. Ale do celu Nowaka już nie ma... może by się cba przyjrzało innym przetargom ? np. na roboty w gznk ? lub tez zamianom gruntów przez miasto, które ida jak deweloper chce ,a nie na korzyść miasta Gdanska?

    Czas cos z tym zrobić i zacząć pukac o 5rano do ich drzwi, by się zaczeli zajmować tym co powinni a nie tym co układ nakazuje!

    • 33 19

    • Pukanie zaczynają od 6 rano (1)

      • 5 0

      • Wczesniej jest cisza nocna

        • 2 0

  • Sabotaż? (9)

    Czasy kiedy firmy budowlane pracowały za miskę ryżu już się skończyły (w 2012 r. falą bankructw na EURO2012). Coś jest nie tak z kosztorysami DRMG albo... robią to celowo, aby "zabić" ten projekt.

    • 70 7

    • (2)

      I co z tego, że prywatna firma więcej zarobi? Zarobi na pewno prezes na Audi dla utrzymanki, a zasuwają na to ukraińcy za 2500zł

      • 7 9

      • Załuż firmę... (1)

        ...sam pracuj za 2500 zł, a Ukraińcom kupuj po Audi.

        • 13 8

        • Najpierw kóp słownik

          • 12 3

    • Kosztorys był z 2016. (1)

      Ale pamiętaj, nie ma żadnej inflacji :)

      • 5 3

      • A skąd pewność, że w 2016 był realistyczny?

        Poza tym teraz jest 2020, realia się zmieniły. Równie dobrze można dać kosztorys w oparciu o ceny z 1936 roku.
        Chyba, że nie chodzi o żadne budowanie, a o lament w mediach ogólnopolskich jak to przez pisi rząd nie można w Gdańsku 2 km torów zbudować od 3 lat.

        • 9 0

    • jak chcą zabić projekt? (3)

      to po co budowali tramwaj na al. Adamowicza? Póki nie będzie Warszawskiej, to tym tramwajem prawie nikt nie będzie jeździł. Wydali miliony na Adamowicza, teraz żal im mniejszych sum na dokończenie inwestycji

      • 8 2

      • (1)

        Tramwaj na Adamowicza był tylko po to, żeby cała inwestycja mogła dostać dofinansowanie. Droga tam była najważniejsza. Prognozy ruchu były znane i się sprawdziły (że tramwaje będą jeździć puste, dopóki nie powstanie Trasa GPW). Nikomu to nie przeszkadzało.

        Na Nowej Warszawskiej nie ma drogi, więc miastu na tym nie zależy.

        • 7 0

        • Puste tramwaje

          Szczerze, też bym miała gdzieś podróż tramwajem do Gdańska przez połowę miasta.. Gdyby tramwaj był do Havla, to by skorzystali bardziej.np możliwość przesiadki, a tak mają podróż dookoła Moreny

          • 1 0

      • Chyba potrzebowali ulicy dla nazwy :(

        Nie pykło

        • 0 0

  • Jaka jest logika? (4)

    W poprzednim przetargu wszystkie oferty były za drogie...

    W tym przetargu dali budżet 15 mln zł.... o 5 mln mniej niż w poprzednim przetargu...

    • 96 2

    • Logika mówi, że nie chcą tego realizować (1)

      Gdy chcą to budżet z ofertą jest zgodny do drugiego miejsca po przecinku, tak jak w drugim przetargu na nieszczęsne Pesy.

      • 25 2

      • Czyli nikt nigdy w zadnym przetargu nie potrafi oszacowac dobrze wartosci zamowienia.

        Albo jest za niska, bo ktos robi na tym przekret, albo jest za wysoka, bo ktos robi na tym przekret, albo jest idealnie trafiona, bo ktos robi na tym przekret. Rzekomo to logika tak mowi.

        • 3 2

    • Logika mówi, że te 5 pójdzie bokiem

      A opiero 12 przetarg wyjaśni sprawę i wyłoni zwycięzcę tej szopki

      • 11 1

    • A ceny były mniejsze o 7mln niż w poprzednim

      Sypie się rynek i w końcu zbudują to za 20, a nie 30 milionów.

      • 2 4

  • Otwarto koperty :D
    Chcialoby sie dodać: w domowym zaciszu :D

    • 38 4

  • Kto gorzej buduje?

    Miasto czy SM ujeścisko? Ta dzielnica ma nieźle przerąbane. Rozjeżdżana przez słoiki z Zakoniczyna i Kowal, do tego wszystkie inwestycje drogowe i połączenia komunikacyjne skutecznie omijają ten rejon. Jak dojdzie tramwaj na warszawskiej, te korki które są teraz to pikuś.

    • 29 18

  • Kiedy nazwa ulicy Slawomira Nowaka? (5)

    • 76 7

    • Stop mowie nienawisci !!!!

      Sławek! Co? Rolex!

      • 13 3

    • Zaraz po Alei Respiratorów (1)

      • 18 6

      • Alternatywnie: Al. 2 wież... a może M. Banasia

        • 1 6

    • Oczywiście męczennika Sławomira N.

      • 2 0

    • A może al. Niepokalanie Sobie Poczynającego Jacka K.?

      • 1 1

  • (3)

    Znowu tramwaj, co jedzie wolniej niż rowerzysta lat 85?

    • 37 6

    • Co to za dyskryminacja

      Też jeżdżę szybciej od tramwaju.

      Rowerzysta Zdzichu, 94 lata

      • 15 0

    • każdy tramwaj jest wolniejszy niż rowerzysta

      • 5 0

    • Z tak oddalonych dzielnic powienien być szybki trawmaj głownie bezkolizyjny a to co mamy to trasy dookoła i dodatkowo slimacze

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane